Kreativni razred,
27. april
―
Pismo likovnih pedagogov, ki ob mednarodnem dnevu kreativnosti opozarjajo na nedopustno krčenje predmeta likovana umetnost. Zahtevajo povečanje števila ur poučevanja likovne umetnosti in prevrednotenje ter dopolnitev vsebinskega dela predmeta glede na potrebe današnjega časa.
_____________________________________________________________________________________________
Spoštovani, ob
21. 4. - mednarodnem dnevu kreativnosti vam pišem v imenu članov Društva likovnih pedagogov LIKOVNOST.Likovni pedagogi in člani Društva likovnih pedagogov LIKOVNOST že vrsto let opozarjamo na problem našega šolstva: premalo ur namenjenih za predmete, kjer otroci urijo svoje kreativno razmišljajo in svoje finomotorične spretnosti. Z uvedbo devetletne osnovne šole so učencem od 6. do 9. razreda odvzeli po eno uro predmeta likovna umetnost (prej se je predmet imenoval likovna vzgoja). Tako imajo učenci od 6. do 9. razreda le po 1 uro likovne umetnosti na teden, kar znese 35 ur na leto, v 9. razredu le 32 ur na leto.Posledice premajhnega števila ur likovne umetnosti, ki jih likovni pedagogi opažamo pri učencih in učenkah, so:· zmanjšane finomotorične sposobnosti, kar se kaže kot površnost, okornost in
upočasnjenost pri ročnih spretnostih, na kar opozarjajo tudi strokovnjaki drugih področij,
· slabše razvita domišljija,· plitko in nezbrano opazovanje in videnje sveta okoli sebe,· upad koncentracije in vztrajnosti za reševanje problemov,· pomanjkljivo vživljanje v različne življenjske situacije,· popačenje samopodobe,· slabo razumevanje in ponotranjanje osnov likovnega jezika in otežena uporaba likovne
slovnice skozi likovno prakticiranje,· učencem primanjkuje ustvarjalnega mišljenja, slabo povezujejo podatke z različnih učnih
področij med seboj (raziskava PISA, 2018, 2022),· upadanje zanimanja za kulturo.Zaradi pomembnosti likovne umetnosti in likovnega izražanja v vzgoji in izobraževanju in za razvoj posameznika pričakujemo in opozarjamo na nujnost vrnitve odvzetih ur lik